Taeke Boersma

Over Taeke Boersma

Wie ben ik:

Taeke Boersma, 63 jaar, woonde 15 jaar in Grijpskerk, kort in Briltil en nu bijna vijftig jaar in Zuidhorn.

Beroep, hobby’s en interesses:

Beroepen; senior toezichthouder milieu sector industrie en docent aan een HBO lerarenopleiding voor technisch onderwijs. Hobby’s; muziek, lid van fanfare ‘Ons Ideaal’ Grijpskerk, lokale politiek en watersport (zeilen). Interesse; plaatselijke historie en daarom lid van de Hanckemacommissie van de Historisch Kring Zuidhorn en medeauteur van een onlangs verschenen boek over de historie van Zuidhorn.

Hoe lang bent u al actief in de politiek en waarom ging u in de politiek?

Ben al bijna 40 jaar actief lid van de PvdA en van de AbvaKabo. Nu bestuurslid van de afdeling Zuidhorn, jaren lang lid geweest van de steunfractie van de raadsleden, landelijk van de PvdA werkgroep Milieu en Energie (LME) en namens de vakbond in het Georganiseerd Overleg gezeten van de Provincie. Het is heel belangrijk dat beslissingen pas genomen kunnen en mogen worden, als er meningen over het onderwerp vanuit de samenleving bij betrokken worden. Iedereen telt mee.

Wat vindt u het belangrijkste speerpunt in het verkiezingsprogramma?

Sociale cohesie is noodzakelijk om iedereen deel te kunnen laten uitmaken van onze samenleving. Dat is niet vanzelfsprekend. Er moet doorlopend aan gewerkt worden om dat te bereiken.

Wat zou er in de gemeente beter moeten/kunnen?

Er is al heel veel goed in onze gemeente. Toch is er nog veel aandacht nodig om onze regionale kracht verder uit te bouwen en te gebruiken. Koop b.v. via internet en in de stad niet wat uw eigen regio u biedt.

Waarom moet de kiezer op uw partij stemmen?

Op tal van moeilijke momenten heeft de PvdA getoond beslissingen te durven nemen en daarvoor ook de verantwoordelijkheid te dragen. Daarbij is het van groot belang dat iedereen daarin mee kan spreken en de mening ook wordt gehoord en geteld. De PvdA is zo’n stevige partij. Ze is niet continu een oppositiepartij die maar wat roept en weg duikt als er medeverantwoordelijkheid wordt gevraagd.